
Různí interpreti – Historie psaná šelakem - Síla reklamy 1930 - 1944
Značka:
Dostupnost: in stock
Popis produktu
Gramodesky jako prostředek propagace určitého výrobku či služby se začaly na našem trhu prosazovat zhruba od počátku třicátých let minulého století. Pro výrobce gramodesek znamenala výroba zakázkových desek vítané finanční přilepšení, neboť - na rozdíl od komerčních gramodesek - měl předem zajištěný odbyt všech desek za dohodnutou cenu. Naopak pro zadavatele představovalo pořízení takových propagačních nahrávek značnou finanční zátěž: tak například v roce 1932 účtoval Ultraphon firmě Krešl a spol. za výrobu 50 kusů gramodesek, na nichž E. F. Burian propagoval rozhlasový přijímač značky Telefunken, částku 15 200,-- Kč. Oblíbeným interpretem reklamních snímků na etiketách gramodesek firmy Ultraphon byl tenorista pražského Národního divadla Karel Hruška, souběžně tehdy účinkující také v nesmírně populárních pořadech zábavné hudby vysílaných tehdejším Radiojournalem. Koncem roku 1929 na gramodesce propagující rozhlasový přijímač značky Telefunken například posluchačům doporučoval, aby si…
Specifikace
- Stav: new
- Typ produktu: Populární hudba > Pop
- GTIN/EAN: 0099925958626
- Prodejce/Program: Supraphonline.cz